Obtenido el informe favorable de la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación –ANECA–, aceptando la modificación del plan de estudios del Máster Universitario en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, título oficial establecido por Acuerdo de Consejo de Ministros de 4 de septiembre de 2009 (publicado mediante Resolución de 22 de septiembre de 2009 de la Secretaría General de Universidades en el «BOE» de 9 de octubre de 2009),
Este Rectorado, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 28 del Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, modificado por el Real Decreto 861/2010, de 2 de julio, por el que se establece el procedimiento para la modificación de planes de estudios ya verificados, ha resuelto publicar la modificación del plan de estudios del Máster Universitario en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, que queda estructurado según consta en el Anexo de esta Resolución.
La modificación del plan de estudios surte efectos a partir del curso académico 2013-2014.
Alcalá de Henares, 14 de noviembre de 2014.–El Rector, Fernando Galván Reula.
Plan de estudios conducente al título de Máster Universitario en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
Rama de conocimiento: Artes y Humanidades
1. El alumno optará por algunas de las siguientes especialidades:
– Teaching English Through Literature.
– Teaching Through English in Bilingual Schools.
– Developing English Teaching Skills.
2. Distribución general del plan de estudios de las especialidades Teaching English Through Literature y Teaching through English in Bilingual Schools en créditos ECTS, por tipo de materia:
Tipo de materia |
ECTS |
---|---|
Obligatorias |
28 |
Optativas |
16 |
Trabajo fin de máster |
16 |
Total |
60 |
3. Estructura del plan de estudios de las especialidades Teaching English Through Literature y Teaching through English in Bilingual Schools:
Denominación del módulo o materia – Asignatura |
Carácter |
ECTS |
---|---|---|
Especialidad: Teaching English Through Literature |
|
|
The Place of Literature in the Teaching of English. |
OB |
4 |
Poetry in the Language Classroom. |
OB |
4 |
Classroom Management and Motivation. |
OB |
4 |
Teaching Reading Skills. |
OB |
4 |
Drama in Language Learning. |
OB |
4 |
Materials Development. |
OB |
4 |
Short Stories for Creative Language Teaching. |
OB |
4 |
Observation and Research in the Classroom. |
OP |
4 |
Computer-Assisted Instruction. |
OP |
4 |
Cultural Aspects of Foreign Language Teaching. |
OP |
4 |
Dealing with Grammar, Vocabulary and Pronunciation. |
OP |
4 |
Teaching Listening and Speaking Skills. |
OP |
4 |
Writing Research Projects. |
OP |
4 |
Creative Writing. |
OP |
4 |
Planning Effective Teaching. |
OP |
4 |
English for the Classroom. |
OP |
4 |
Assessment. |
OP |
4 |
Trabajo Fin de Máster con Practicum (Observed Teaching Practice) *. |
OP |
16 |
Trabajo Fin de Máster (Action Research Project) *. |
OP |
16 |
Especialidad: Teaching Through English in Bilingual Schools |
|
|
Teaching and Learning in a Bilingual Classroom. |
OB |
4 |
Oral Communication in Bilingual Teaching. |
OB |
4 |
Reading and Writing in a Bilingual Classroom. |
OB |
4 |
Classroom Management and Motivation. |
OB |
4 |
Resources and Materials: Analysis, Production and Adaptation. |
OB |
4 |
English for the Classroom. |
OB |
4 |
Integrated Planning for Bilingual Education. |
OB |
4 |
Computer-Assisted Instruction. |
OP |
4 |
Observation and Research in the Classroom. |
OP |
4 |
Poetry in the Language Classroom. |
OP |
4 |
Cultural Aspects of Foreign Language Teaching. |
OP |
4 |
The Place of Literature in the Teaching of English. |
OP |
4 |
Dealing with Grammar, Vocabulary and Pronunciation. |
OP |
4 |
Writing Research Projects. |
OP |
4 |
Teaching Young Learners. |
OP |
4 |
Drama in Language Learning. |
OP |
4 |
Short Stories for Creative Language Teaching. |
OP |
4 |
Content Subject Methodology. |
OP |
4 |
Creative Writing. |
OP |
4 |
Assessment. |
OP |
4 |
Trabajo Fín de Máster con Practicum (Observed Teaching Practice) *. |
OP |
16 |
Trabajo Fin de Máster (Action Research Project) *. |
OP |
16 |
* Los alumnos, dependiendo de que tengan o no experiencia docente, habrán de realizar uno de los dos Trabajos Fin de Máster.
4. Distribución general del plan de estudios de la especialidad Developing English Teaching Skills en créditos ECTS, por tipo de materia:
Tipo de materia |
ECTS |
---|---|
Obligatorias |
16 |
Optativas |
28 |
Trabajo fin de máster |
16 |
Total |
60 |
5. Estructura del plan de estudios de la especialidad Developing English Teaching Skill:
Denominación del módulo o materia Asignatura |
Carácter |
ECTS |
---|---|---|
Especialidad: Developing English Teaching Skills |
|
|
Teaching Listening and Speaking Skills. |
OB |
4 |
Reading and Writing. |
OB |
4 |
Planning Effective Teaching. |
OB |
4 |
Assessment. |
OB |
4 |
Cultural Aspects of Foreign Language Teaching. |
OP |
4 |
Classroom Management and Motivation. |
OP |
4 |
Poetry in the Language Classroom. |
OP |
4 |
Teaching and Learning in a Bilingual Classroom. |
OP |
4 |
The Place of Literature in the Teaching of English. |
OP |
4 |
Computer-Assisted Instruction. |
OP |
4 |
Writing Research Projects. |
OP |
4 |
English For Specific Purposes. |
OP |
4 |
Dealing With Grammar, Vocabulary and Pronunciation. |
OP |
4 |
Observation and Research in the Classroom. |
OP |
4 |
Resources and Materials: Analysis, Production and Adaptation. |
OP |
4 |
Short Stories for Creative Language Teaching. |
OP |
4 |
Drama in Language Learning. |
OP |
4 |
English for the Classroom. |
OP |
4 |
Teaching Young Learners. |
OP |
4 |
Creative Writing. |
OP |
4 |
Integrated Planning for Bilingual Education. |
OP |
4 |
Trabajo Fin de Máster con Practicum (Observed Teaching Practice) *. |
OP |
16 |
Trabajo Fin de Máster (Action Research Project) *. |
OP |
16 |
* Los alumnos, dependiendo de que tengan o no experiencia docente, habrán de realizar uno de los dos Trabajos Fin de Máster.
Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado
Avda. de Manoteras, 54 - 28050 Madrid