Está Vd. en

Documento BOE-A-2002-5731

Resolución de 12 de febrero de 2002, del Consell Insular de Mallorca (Illes Balears), por la que se hace pública la incoación del expediente del bien de interés cultural de la colección de la obra de Hermen Anglada Camarassa.

Publicado en:
«BOE» núm. 70, de 22 de marzo de 2002, páginas 11843 a 11845 (3 págs.)
Sección:
III. Otras disposiciones
Departamento:
Administración Local
Referencia:
BOE-A-2002-5731

TEXTO ORIGINAL

La Comissió d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Historie de Mallorca, en su sesión número 3, de 25 de enero de 2002, acordó por unanimidad:

I. Incoar expediente de declaración de Bien de Interés Cultural a favor de la colección de la obra de Hermen Anglada Camarassa, propiedad de la Fundación «La Caixa», la descripción de la cual figura en el anexo del presente acuerdo.

II. Los efectos de esta incoación son los que genéricamente establece la Ley 12/1998, de 21 de diciembre, del Patrimonio Histórico de las Islas Baleares y la normativa concordante.

El acuerdo de declaración se deberá adoptar en el plazo máximo de veinte meses, a partir de la fecha de inicio del procedimiento, que caducará si, una vez transcurrido este plazo, se solicita que se archiven las actuaciones y en los treinta días siguientes no se dicta resolución. Caducado el procedimiento, no se podrá volver a iniciar en los tres años siguientes, salvo que lo pida el titular del bien.

III. Notificar esta resolución a los interesados, al Ayuntamiento de Palma y al Govern de les Ules Balears.

IV. Publicar este acuerdo de incoación en el «Butlletí Oficial de les Ules Balears» y en el «Boletín Oficial del Estado», así como comunicarlo al Registre Insular de Béns d’Interés Cultural, al Registre de Béns d’Interés Cultural de les Ules Balears y al Registro General de Bienes de Interés Cultural del Estado.

Palma, 12 de febrero de 2002.‒La Presidenta, María Antonia Munar i Riutort.

ANEXO

Hermen Anglada Camarasa constituye una de las figuras más destacadas del panorama pictórico español del siglo XX. Con una estética muy personal, llena de colores y dinamismo, cautivó importantes sectores sociales y culturales europeos y americanos del momento e influyó en autores que después fueron impulsores de los movimientos más vanguardistas. En este sentido se han expresado autores, como Francisco Fontbona, que definen su obra como «cosmopolitismo exuberante» y destacan su influencia en autores tan emblemáticos como Kandinsky o Klimt.

Su relación con Mallorca fue muy intensa, tanto personal como artísticamente. Su llegada a la isla en 1914, acompañado de otros jóvenes artistas, supuso un revulsivo parta la pintura mallorquína ya que, con sus propuestas estéticas, cargadas de color y dinamismo, dieron lugar a una nueva concepción del paisaje.

La relación de obras incluidas en esta declaración son:

Apunt de ball gitano.

Gitana nua ballant.

Estudi de má.

Retrat de dona.

Valencia.

Composició fantasiosa.

Esbós per l’arribada de la romería de l’arrós.

Sardanes i castellers.

Estudi de brag.

Estudi de má.

Apunt de má.

Apunt de má.

Apunt de má.

Apunt de nu.

Retrat de Francesc Costa.

Voltant de Port de Pollenga.

L’amo Toful.

El pintor i la model.

Retrat d’Enric Montoriol i Tarrés.

Apunt de nu.

Estudi de brag.

Perfil d’home.

Retrat de Lily Grenier?

Perfil de dona.

Figura masculina nua.

Nu mas culi.

Estudi de figura femenina.

Nu femení d’esquena.

Estudi de guitarristes.

Esbós de romería.

Crup de gitanos.

Dibuix preparatori per «La Samaritana».

L’oració al’hort.

Gitana.

Gitana amb nen.

Estudi de camperols.

Tronc d’olivera.

Sínia.

Paisatge de Mallorca.

Troncs d’arbre.

Estudi per «El Castellet».

Troncs d’arbre.

Arbres i roques.

Estudi de má.

Apunt de má.

Apunt de má.

Estudi de má.

Estudi de má.

Estudi de má.

Estudi de má.

Estudi de má de pianista.

Mans fent palmes.

Guitarrista.

Bailarina gitana.

Estudi per guitarristes.

Gitana.

Gitana nua ballant.

Gitana ballant.

Gitana ballant.

Apunt de dona amb ventall.

Apunt de camperols.

Esbós per dansa espanyola.

Apunt de camperols a Son March.

Apunt de camperols a Son March.

Estudi per «L’arribada de la romería de Farros».

Apunt de camperols a Son March.

Estudi per «La baralla».

Crup de cavalls.

Potes de cavall.

Anca de cavall.

Apunt de grupa de cavall.

Cavall blanc.

Apunt de cavall.

Quarter posterior de cavall.

Cap d’ase i camperols.

Anca de cavall.

Estudi d’ases.

Cavall en escorg.

Mercat de galls.

Ball gitano.

Gitano.

Estudi per gestos i cantars del camí.

Gitana amb garrafa.

Crup de camperols.

Estudi de «Zambra».

Estudi per «Familia de cagador».

Cap de dona.

Figura femenina.

Figura femenina.

Figura femenina.

Figura femenina.

Figura femenina.

Esbós de café-concert.

Bailarina de Can-can.

Bailarina de Can-can.

Interior del Moulin Rouge.

Bailarina de «Can-can».

Figura femenina.

Esbós de café-concert.

Esbós per «FEspera».

Apunt de nu.

Apunt de nu.

Apunt de nu.

Apunt de nu.

Apunt de nu.

Apunt de nu.

Estudi de cap de dona.

Estudi de dona amb mantellina i ventalh

Estudi de cap de dona.

Nu femení assegut.

Estudi de tors femení.

Nu femení assegut.

Figura nua ajaguda.

Nu femení.

Nu femení de perfil.

Figura femenina nua.

Estudi de ball gitano.

Estudi de Zambra.

Desastres de la guerra.

Estudi de gitana.

Dibuix preparatori per «Nu sota la parra».

Dors de dona.

Má dreta.

Cobert.

Retrat d’Hermen Anglada Camarasa.

Dona nua d’esquena.

Interior de café (Café Napolitano).

Cavall i carro.

Gropa i dues valencianes. Cavall vermell.

Gropa de cavall negre.

Racons ombrívols de la costa.

Barques de pesca de nit. Palma.

Cavall negre, quarter posterior.

Gropes de cavalls negres.

Finestra al jardí.

Parral.

Parral de nit.

Muntanyes morades.

Branques verdes.

Mar verd.

Nocturn.

Camperols asturians en marxa.

Coberta de vaixell veler de pesca.

Plaga de París.

Els elefants.

Posta de sol. «Sa Fortalesa». Formentor.

Mademoiselle.

Girasols.

Llum de día.

Costa de Bretanya.

La núvia valenciana.

Georgette Leroy.

La cupletista. Jardin de París.

Jardin de París, café Courtisannes.

Passejantpel «Jardin de París».

Moulin Rouge. Fons galería amb figures.

Coberta de vaixell.

Costa.

L’arribada deis toreros.

Cavall vermell.

La Talaia de Formentor.

Portal a Son March.

Cavall vermell a l’estable.

Anvers: Estudi retrat de Mme Berthe.

Capvespre a la badia de Pollenga.

Després de la tempesta.

Moulin Rouge. Miralls de la tribuna deis músics.

Proa barca de pesca. Efecte de lluna.

Mar i cel. Posta de sol.

Cap de retrat de Magda Joselyn.

Cap de valenciana jove.

Tors de dona.

Cap amb els cabells al vent.

Nu.

Salomé.

Cases de Pollenga.

Galls.

Mercat.

Autorretrat.

Caps i figures.

Frale rose.

Café du «Jardin de París».

La salutació de l’actriu.

Roques i terrenys després de la pluja.

Columna florida.

Ball gitano.

Zambra I.

Zambra II.

Fons marí.

Cap de Mme.

Berthe.

Girasols cap al tard.

Sodoma i Gomorra.

Esbós per a un retrat.

Llotja.

Flors, anemones.

Bar-café «Av de Clichy».

París.

Moulin Rouge vist des del Ir pis.

Terrassa «Café america». París.

Carrer-cantonada Av de Clichy. París.

L’ídol.

Retrat de Marianne Willenson.

Figura ajagada en un sofá.

Grates.

La Maja de la Pagoda.

La Sibil-la.

El tango de la corona.

Valencia.

Camperols. Posta de sol.

Retrat d’Adelina del Carril de Güiraldes.

Blanquita.

Bar del Moulin Rouge. París.

Boquer, coves a les roques.

Paisatge des de Montserrat.

Apunt de nú femení.

Nu femení assegut.

Apunt de camperols.

Apunt de figura femenina ballant.

Gitana ballant.

Sense Títol.

Apunt d’anca de cavall.

Apunt de figura amb cántir al cap.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Interior de music-hall.

Muntanya.

Flors (fragment).

Retrat de dona.

Estudi de figura.

Sense Títol.

Troncs d’arbres i fullatge.

Esbós de figura femenina.

Cala Boquer. Estret deis Elefants.

Dibuix preparatori per «mar verde esmeralda».

Pi de la posada, de Formentor.

Dibuix preparatori.

Guitarrista.

Dibuix preparatori.

Bailarina.

Bailarina.

Dibuix prep. per al retrat d’Adelina del Carril.

Dibuix prep. per al retrat d’Adelina del Carril.

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per a la «Sibil-la».

Dibuix preparatori per al retrat de Marianne Willenson.

Dibuix preparatori per al retrat de Marianne Willenson.

Dibuix preparatori per al retrat de Marianne Willenson.

Dibuix preparatori per al retrat de Marianne Willenson.

Gitana picant de mans.

Dona reclinada.

Dona reclinada.

Dona reclinada.

Dona reclinada.

Dona reclinada.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Sense Títol.

Flor.

Flor.

Flor.

Flors.

Flors.

Flors.

Esbós de «La atalaya de Formentor».

Esbós de «Casas pollentinas».

Dibuix prep. per al retrat d’Adelina del Carril.

Sense Títol.

Ball gitano.

Ball gitano.

Ball gitano.

Dibuix preparatori per «El tango de la corona».

Dibuix preparatori per «El tango de la corona».

Dibuix preparatori per «El tango de la corona».

Dibuix preparatori per «El tango de la corona».

Esbós de torero.

Esbós de torero.

Esbós de torero.

Esbós de torero.

Esbós de torero.

Sense Títol.

Sense Títol.

subir

Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado

Avda. de Manoteras, 54 - 28050 Madrid