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The Agency

  • Presentation

    The Official State Gazette Agency is a public body, which comes under the Ministry of the Presidency, Justice and Parliamentary Relations, with public legal personality differentiated and with full capacity to operate to fulfil its aims, with its own assets and treasury and full management and functional autonomy within the limits established by the Law on State Agencies and its own Statute.

    The Agency develops its activity around three strategic objectives:

    (Content not available in English)

    • Objetivo 1: Cumplir eficientemente y en la forma legalmente prevista, el servicio público de publicidad de las normas y de aquellas otras disposiciones o actos que el ordenamiento jurídico considera que deben ser publicados en el “Boletín Oficial del Estado” y en el “Boletín Oficial del Registro Mercantil”.
    • Objetivo 2: Llevar a cabo la máxima difusión de la legislación, ofreciendo servicios singularizados que atiendan las necesidades específicas de información jurídica de los ciudadanos, profesionales, empresas y otros clientes de la Agencia, y ser fuente y motor de la actividad económica ligada a la gestión del conocimiento jurídico.
    • Objetivo 3: Mantener operativo el Portal de subastas judiciales, notariales y administrativas que facilite la ejecución de los procedimientos de subastas, incremente su difusión y proporcione transparencia y seguridad en el procedimiento.

    The functions of the Agency are:

    (Content not available in English)

    • La edición, publicación y difusión, con carácter exclusivo, del BOE y del BORME.
    • La gestión y difusión de los anuncios que se publican en los diarios oficiales BOE y BORME.
    • La gestión y administración de la sede electrónica de la Agencia.
    • La publicación, en cualquier soporte, de repertorios, compilaciones, textos legales y separatas de las disposiciones de especial interés, así como la permanente actualización y consolidación de lo publicado.
    • La creación de productos documentales legislativos, jurisprudenciales o doctrinales a partir del “BOE” o de otras publicaciones legislativas.
    • La publicación de estudios científicos o técnicos, bien por propia iniciativa, bien en cumplimiento de convenios suscritos con otros órganos de la Administración General del Estado y con entidades públicas o privadas.
    • La difusión a través de redes abiertas de telecomunicaciones, de productos elaborados a partir de los contenidos del BOE y de cualquier otro contenido electrónico producido o gestionado por la Agencia, por sí misma o en colaboración con otros ministerios, organismos o entidades.
    • La distribución y comercialización de las obras propias y de las editadas por otras administraciones u organismos oficiales, en los términos establecidos en los convenios suscritos a tal fin.
    • La gestión técnica y el mantenimiento del Portal de subastas.

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  • History

    Figure containing a summarised chronology of the names of the BOE since 1661[D]

    The emergence of printing and its widespread use was key in the boom in information and cultural development.

    Compared to manuscripts, which were perishable and open to manipulation, printing allowed for assembly of texts and their serial production, circumstances which were key in the spread of information.

    In the last third of the XVII century, there was a huge increase in journalistic literature and, specifically, the birth of many Bulletins or Gazettes, mostly in Europe. These publications came about by private initiative and had a strictly informative function.

    Here in Spain, this phenomena manifested itself in 1661with the creation of Gazeta, the first general interest periodical. In 1697 it appears under the title Gaceta de Madrid. During the reign of Charles III , in 1762, the Crown assumes the privilege of printing the Gazeta. The publication becomes an official information media that reflects the criteria and decisions of the Government. In 1787 the Imprenta Real (Royal Printworks) is created.

    During the period 1808-1814 several gacetas in different areas are produced.

    Subsequently, in 1836, the Decrees, Orders and Instructions dictated by the Government are considered obligatory from the moment they are published in the Gazeta. It was in this way that it became a body for legislative and regulatory expression, which remains the case to this day.

    The structure of the Gazeta is established in 1886 for the purpose of publishing only documents of general interest (Laws, Decrees, Court Sentences, contracts with the Public Administration, official announcements, etc.). The order of preference in the publication of provisions according to urgency criteria and the priority of insertion of documents is also regulated: First come Laws, Royal Decrees, Royal Orders, etc. Within each section, the order of insertion must also follow the order of seniority of the Ministries, with the Presidency of the Council of Ministers first. This structure is profiled by a Royal Order of 6 June 1909.

    During the Civil War, the Burgos Government used the designation Boletín Oficial del Estado (Official State Gazette) to distinguish it from the Gaceta de la República (Gazette of the Republic). The designation Official State Gazette was maintained from October of 1936 to 1961. From this date until 1986, it was named the Boletín Oficial del Estado - Gaceta de Madrid (Official State Gazette - Gazette of Madrid) and from 1986 was renamed Boletín Oficial del Estado (Official State Gazette).

    Subsequent regulations in 1948, 1957, 1960 and 1986 have developed the function of the Official State Gazette.

    Royal Decree 1495/2007, of 12 November, creates the Official State Gazette Agency and approves its statute, and Royal Decree 181/2008, of 8 February, on the Ordering of the Official State Gazette, regulates its electronic publication.

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  • Where are we?

    Manoteras Office

    Map of location of the Manoteras office

    The Manoteras office is home to the Imprenta Nacional (National Printworks) and most of the management services of the Agency:

    • Avda. de Manoteras, 54. 28050 MADRID
    • Buses: Lines 174 / 150
    • Metro Ligero: Virgen del Cortijo (ML1)
    • Cercanías: Fuente de la Mora, lines C1 / C7 / C10

    Opening hours:

    • General registry: Monday to Friday, 9:00 - 14:00
    • Announcement: Monday to Friday, 9:00 - 14:00

    Trafalgar Office

    Map of location of the Trafalgar office

    The Trafalgar office is home to the Bookshop:

    • C./ Trafalgar, 27. 28010 MADRID
    • Buses 3 / 16 / 61 / 147 / 149
    • Metro: Bilbao / Iglesia / Quevedo
    Opening hours:

    Bookshop: Monday to Friday, 9:00 - 20:00

    (Content not available in English)

    La Librería del BOE cuenta con la Tienda del BOE en Internet en la que se pueden hacer pedidos todos los días del año, durante las 24 horas.

    060 General State Administration

    This service facilitates any general information related to the Agency and services it provides.

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  • Regulation

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  • Management Contract and other public documents of the Agency

    In accordance with the Statute of the Official State Gazette Agency, approved by Royal Decree 1495/2007, of 12 November, the Agency publishes the following documents:

    Official State Gazette Agency Management Contract

    Annual Action Plans

    General Activity Reports

    Financial Statements

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  • Charter of Services

    (Content not available in English)

    Mediante Resolución de 18 de marzo de 2024, de la Subsecretaría del Ministerio de la Presidencia, Justicia y Relaciones con la Cortes (BOE n° 81 de 2 de abril de 2024) ha sido aprobada la Carta de Servicios de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado 2024-2027.

    La Carta de servicios es el documento a través del cual la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado informa a la ciudadanía de los servicios que tiene encomendados, de los derechos que les asisten y donde manifiesta públicamente los compromisos de calidad que asume en su prestación.

    La finalidad de las cartas es desarrollar el principio de servicio efectivo a los ciudadanos que debe orientar la actuación de las Administraciones Públicas, enunciado en el artículo 3 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

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  • Quality, Certificates and Awards Policy

    Quality Policy

    The Official State Gazette Agency is the Body responsible for developing the public policy on State regulatory publication. To efficiently fulfil and in the manner legally provided for, the public service publication of regulations and those other provisions or laws that the legal order considers must be published in the Official State Gazette and the Official Gazette of the Commercial Registry and to ensure maximum dissemination of legislation, offering unique, accessible, free and quality services that attend to the specific legal information needs of citizens, professionals, companies and others.

    The Agency has implemented a Quality Management System in accordance with the Standard UNE-EN-ISO 9001:2015, the scope of which extends to the following products/services:

    • Editing and publication of the Official State Gazette and the Official Gazette of the Commercial Registry
    • Editing of the Parliamentary gazettes and bulletins: Congress
    • Management of retrospective processing of official gazettes.
    • Drafting of publications

    For the purpose of maintaining this Quality Management Systems (QMS), the Management of the Body is committed, within the scope of the certification to:

    • Fulfil the requirements of the Standard UNE-EN-ISO 9001:2015 along with legal requirements and all other applicable requirements.
    • Assume leadership of the QMS, ensuring the resources necessary for its functioning.
    • Know the needs and expectations of the persons or organisations that may be affected by the activity of the Body and, especially, those of the citizens.
    • Ensure the continuous improvement of a fundamental principal of the Organisation and the Quality Management System, which allows for the innovation and provision of quality services.
    • Base the QMS on the management of processes and the prevention of errors, considering them the basic pillars of ensuring the compliance of products/services and ensuring the satisfaction of customers.
    • Fostering the participation and involvement of workers in the functioning of the QMS, ensuring maximum workplace health and safety and working continuously to train and raise awareness to ensure the quality of services and tackle the challenges of the new needs of citizens as they emerge.
    • Promote the Quality Policy extensively, ensuring that is understood and assumed by the Organisation as well as external suppliers and that customers, users and all relevant interested parties are familiar with it.
    • Maintain the FSC® (Forest Stewardship Council®) certificate which ensures that the publications prepared and certified by the Imprenta Nacional are printed on paper from forests and plantations that are responsibly managed, socially profitable and economically viable.

    To deliver on these commitments, the Management of the AEBOE will establish and document realistic and quantifiable objectives on an annual basis. The Quality Policy will be reviewed annually by the Quality Committee to ensure that the content is in force, is in line with the values of the organisation and coherent with the functional strategy of the AEBOE, as well as citizens’ expectations.

    Quality Certificates

    Awards

    • Premio Ciudadanía, XV edición 2022.

      (Content not available in English)

      La práctica "Códigos electrónicos COVID-19" ha recibido el Premio Ciudadanía, XV edición, convocado en el año 2022. Este premio se destina a reconocer la calidad e impacto en la ciudadanía de iniciativas singulares de mejora en los sistemas de relación con los ciudadanos o que reviertan en una mayor transparencia, participación, rendición de cuentas o integridad en la provisión de los servicios públicos. (Orden HFP/779/2022, de 28 de julio).

    • Premio TIC Administración General del Estado 2015.

      The Official State Gazette Agency was awarded the “Premio TIC Administración General del Estado 2015" granted by Fundación SOCINFO. The award recognises the role of the Agency in its commitment to the Information Society

    • Second prize Premio Ciudadanía 2014.

      The “Integrated Legislative Dissemination System” received second prize in the Premio Ciudadanía 2014. This honour recognises innovative practices in the provision of products or services and systems relating to citizens or users of public services. (Order HAP/1258/2015, of 18 June)

      Diploma second prize Premio Ciudadanía 2014

    • Premio ASTIC 2013.

      The Professional Association of Higher Bodies of Information Systems and Technologies of the Public Administrations grants the Premio ASTIC 2013 to the Official State Gazette Agency for its strategic commitment to Information and Communication Technologies.

    • 1st prize, Premio TAW 2009 for the most accessible website.

      The Premios TAW for web accessibility are an initiative of the Fundación CTIC (Centre of Information and Communication Technology) to prevent access barriers to information through the Internet and electronic media. The initials TAW stand for Test de Accesibilidad Web (Web Accessibility Test), a tool developed by the Fundación CTIC to analyse websites.

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  • Employment at the BOE

    (Content not available in English)

    Provisión de puestos de personal funcionario

    Concurso específico para la provisión de puestos de trabajo en la Agencia (Resolución de 16 de noviembre de 2023).
    Concurso específico para la provisión de puestos de trabajo en la Agencia (Resolución de 24 de mayo de 2023).
    Concurso específico para la provisión de puestos de trabajo en la Agencia (Resolución de 21 de septiembre de 2022).

    Provisión de puestos de personal laboral fijo

    Proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial(a) Primera de Oficios Propios de Prensa, especialidad de Preimpresión (Resolución de 18 de diciembre de 2023).
    Proceso selectivo para la estabilización de empleo temporal.
    • Resolución de 23 de diciembre de 2022, de la Dirección de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado, por la que se convoca proceso selectivo por el sistema de concurso, para la estabilización de empleo temporal de plaza de personal laboral indefinido no fijo por sentencia judicial en el ámbito del Convenio Colectivo 2010-2012 de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado. (PDF)
    • Currículum vitae de los miembros del Tribunal calificador. (PDF).
    • Resolución de 1 de febrero de 2023, de la Presidencia de la Comisión de valoración del proceso selectivo, por la que se aprueba el listado provisional de las personas aspirantes admitidas y excluidas. (PDF)
    • Resolución de 23 de febrero de 2023, de la Presidencia de la Comisión de valoración del proceso selectivo, por la que se aprueba el listado definitivo de las personas aspirantes admitidas y excluidas. (PDF)
    • Resolución de 9 de marzo de 2023, de la Presidencia de la Comisión de valoración del proceso selectivo, por la que se publica el listado con las puntuaciones provisionales obtenidas por las personas aspirantes. (PDF)
    • Resolución de 29 de marzo de 2023, de la Presidencia de la Comisión de valoración del proceso selectivo, por la que se publica el listado con las puntuaciones definitivas obtenidas por las personas aspirantes. (PDF)
    • Resolución de 3 de mayo de 2023, de la Presidencia de la Comisión de valoración del proceso selectivo, por la que se publica el listado de las personas aspirantes que han obtenido la puntuación mínima para superar el proceso selectivo. (PDF)
    • Resolución de 28 de junio de 2023, de la Dirección de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado, por la que se resuelve el proceso selectivo. (PDF)
    Proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial(a) Tercera de Oficios Auxiliares (Resolución de 7 de noviembre de 2022).
    • Resolución de 7 de noviembre de 2022, de la Dirección de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado, por la que se convoca proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial/a Tercera de Oficios Auxiliares, en la Secretaría General. (PDF).
    • Currículum vitae de los miembros del Tribunal calificador. (PDF).
    • Resolución de 13 de enero de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador del proceso selectivo, por la que se aprueba el listado provisional de las personas aspirantes admitidas y excluidas. (PDF)
    • Resolución de 30 de enero de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador del proceso selectivo, para la provisión de dos plazas de Oficial/a Tercera de Oficios Auxiliares, en la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado por la que se aprueba el listado definitivo de las personas aspirantes admitidas y excluidas. (PDF)
    • Resolución de 10 de febrero de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador del proceso selectivo, para la provisión de dos plazas de Oficial/a Tercera de Oficios Auxiliares, en la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado por la que se modifica el listado definitivo de las personas aspirantes admitidas y excluidas. (PDF)
    • Plantilla provisional de respuestas del primer ejercicio. (PDF)
    • Resolución de 23 de febrero de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador del proceso selectivo, para la provisión de dos plazas de Oficial/a Tercera de Oficios Auxiliares, en la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado por la que se publica la plantilla definitiva de respuestas y el listado provisional de personas aspirantes que han superado el primer ejercicio. (PDF)
    • Resolución de 1 de marzo de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador del proceso selectivo, por la que se modifica la puntuación del listado provisional de personas aspirantes que han superado el primer ejercicio. (PDF)
    • Nota aclaratoria, del Tribunal Calificador del proceso selectivo, sobre la nota de corte y puntuación transformada del primer ejercicio. (PDF)
    • Resolución de 17 de marzo de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador por la que se aprueba el listado definitivo de personas aspirantes que han superado el primer ejercicio. (PDF)
    • Resolución de 30 de marzo de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador por la que se aprueba el listado provisional de personas aspirantes que han superado el segundo ejercicio (prueba teórico-práctica). (PDF)
    • Resolución de 19 de abril de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador por la que se aprueba el listado provisional de aspirantes que han superado la fase de oposición. (PDF)
    • Resolución de 9 de mayo de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador por la que se aprueba el listado definitivo de aspirantes que han superado la fase de oposición. (PDF)
    • Resolución de 25 de mayo de 2023, de la Presidencia del Tribunal Calificador por la que se eleva a la autoridad convocante propuesta de nombramiento de los aspirantes que han superado el proceso selectivo. (PDF)
    • Corrección de errores de la Resolución de 25 de mayo de 2023. (PDF)
    • Resolución de 31 de mayo de 2023, de la Dirección de la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado, por la que se publica la relación de aspirantes que han superado el proceso selectivo. (PDF)
    Proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial(a) Primera de Oficios Propios de Prensa, especialidad de Preimpresión (Resolución de 7 de noviembre de 2022).
    Proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial(a) Tercera de Oficios Auxiliares (Resolución de 9 de febrero de 2022)
    Proceso selectivo para la provisión de plazas de Oficial(a) Primera de Oficios Propios de Prensa, especialidad de Preimpresión (Resolución de 28 de septiembre de 2021).

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  • Training grants at the AEBOE

    (Content not available in English)

    Becas de formación 2020 de postgraduados en la Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado.

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State Agency Official State Gazette

Avda. de Manoteras, 54 - 28050 Madrid